Update - Reisverslag uit Bornerbroek, Nederland van Ruth Kamphuis - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Bornerbroek, Nederland van Ruth Kamphuis - WaarBenJij.nu

Update

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

03 Februari 2012 | Nederland, Bornerbroek

Lieve mensen,

Nog iets meer dan een week en dan verruilen we het koude Nederland voor het zonnige Gambia! Van veel kanten krijg ik de vraag hoe het nu met het project gaat, dus daarom eventjes een update.
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de donaties! Geweldig! In totaal hebben we meer dan €10.000 euro ingezameld! Daar hadden we niet eens op durven hopen.. Geweldig dat we vanuit zoveel hoeken steun hebben gekregen! Van een spirituele dag tot het verzamelen van eikels door de kinderen van de basisschool in Bornerbroek.. En natuurlijk van de mensen die ons 'zomaar' wat hebben gegeven. Iedereen hartstikke bedankt! Ook heeft ons project wat lokale krantjes gehaald en zelfs bijna 2 volle pagina's van de Tubantia (Enschede)!
Ik kan jullie laten weten dat het schip met alle goederen in Gambia is gearriveerd. We hebben alles eerst verzameld en bij Mariëlle opgeslagen, daarna is het met een vrachtwagen naar Coevorden gebracht, toen is het op de trein naar Rotterdam gegaan, vanuit daar is het op het schip geladen en vervoerd naar Brugge, vanuit daar is het weer op een ander schip gegaan naar Marokko en toen ging het weer op een ander schip naar Gambia. Wonder boven wonder is alles goed aangekomen.. Yankuba heeft het opgehaald van de haven en op dit moment staat het opgeslagen in Bintous winkel. Straks kunnen we er dus zelf voor zorgen dat het ook echt in Brikama Ba terecht komt!
We hebben heel veel spullen meegenomen. Van kinderwiegjes tot rolstoelen. Van douchebrancard tot verf. Het enige dat niet is gelukt is om de bedden te krijgen (het MST liet het helaas een beetje afweten..). Gelukkig hebben we van het MST wel heel veel andere dingen gekregen! Bovendien gaan de bedden er wel komen, want we hebben alweer een plan om in Maart een extra container te vervoeren met bedden en o.a. ECG-apparaten. 11 Februari vertrekken we naar Gambia en de 15e reizen we de hele dag af naar het binnenland. Met Yankuba in de auto en wie weet gaat Beja wel op de vrachtwagen.. Zou leuk zijn! In het binnenland gaan we Bansang Hospital weer bezoeken op de 16e. Vanaf de 17e gaan we fanatiek aan de slag bij Brikama Ba! Samen met de bevolking gaan we de boel ontruimen, schoonmaken, schilderen en herinrichten.
We hebben er ontzettend veel zin in en kunnen niet wachten om er naartoe te gaan! Na deze reis zal ik zeker weer een verslag met foto's plaatsen.
We krijgen van heel veel mensen positieve reacties. Vanuit het SKB in Winterswijk gaat er zelfs een heel team naar Gambia om daar een week te opereren! Natuurlijk niet in Brikama Ba (dat zou niet goed zijn), maar wel in Gambia! Geweldig!
Iedereen nogmaals heel erg bedankt voor de geweldige steun! We zullen er persoonlijk voor zorgen dat het geld goed terecht komt:)

Liefs en een dikke kus Ruth/Binta

• 03 Februari 2012 - 08:41

Jootjem:

Geweldig wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen! Wij wensen je een hele leuke tijd toe in Gambia en wie weet nog eens tot ziens daro! Liefs Jolanda en Stefan

• 03 Februari 2012 - 08:49

Manon Korblet:

Hey Ruth!

Wat super om dit te lezen! en wat een bedrag zeg! Super!
    Ik ben heel benieuwd naar de verhalen!
    Ik wens jullie heeeeeel veel succes en veel plezier!

Liefs, Manon

• 03 Februari 2012 - 13:17

Inger:

He Ruth, wist niet dat je nu alweer naar Gambia ging! Super dat je zoveel spullen en geld bij elkaar hebt gekregen! Nu helemaal zin in ofniet? Ben benieuwd naar je verhalen en zal ze zeker weer volgen. Heel veel plezier en succes in Gambia. Geniet ervan! Liefs

• 03 Februari 2012 - 13:48

Lotte:

Wauw!! Wat super dat jullie dit allemaal hebben bereikt! Heeel erg veel succes daar, maar dat gaat vast goed komen!! liefs Lotte

• 03 Februari 2012 - 17:59

Ineke:

Hoi lieve Ruth,
    Wat top om te lezen! Ben blij dat het zo goed gaat met je,en fantastisch wat je allemaal al hebt bereikt.Veel plezier en succes in Gambia.

Liefs Ineke & Robert

• 06 Februari 2012 - 16:14

Agnes En Alex:

Hai Ruth, geweldig wat jullie hebben ingezameld en nu weer op weg naar Gambia. Heel veel succes daar en wij blijven jullie verhalen volgen.
    Ik denk dat jouw moeder nog een keer gaat volgen,

Hartelijke groetjes van ons

• 10 Februari 2012 - 18:28

Mama:

Lieve Ruth
    Heel veel plezier en en goede reis gewenst voor jullie allen!
    Veel succes met jullie fantastische project en geniet ook van een welverdiende vakantie.
    Ik kijk nu al uit naar de verhalen en foto's. Houd je ons goed op de hoogte indien mogelijk?
    Liefs mama