We zijn er weer! - Reisverslag uit Bakau, Gambia van Ruth Kamphuis - WaarBenJij.nu We zijn er weer! - Reisverslag uit Bakau, Gambia van Ruth Kamphuis - WaarBenJij.nu

We zijn er weer!

Door: Ruth

Blijf op de hoogte en volg Ruth

14 Februari 2012 | Gambia, Bakau

Hallo allemaal.

Eventjes een kort berichtje vanuit Gambia. We hebben een goede reis gehad. Meteen bij het uitstappen van het vliegtuig was daar 'the smell of Gambia' en het voelde bijna alsof we weer thuis waren! Het weer is hier heerlijk! Wel even iets anders dan in Nederland.. De afgelopen dagen hebben we naast het 'zaken doen' natuurlijk ook lekker van het hotel en het weer genoten.
We hebben al met Yankuba afgesproken en hij heeft alles echt ontzettend goed voor ons geregeld! Hij heeft zelfs gebeld met de 'regio director' om te pleiten voor Omars terugkomst in het Health Centre in Brikama Ba. Helaas schijnen er dingen gebeurd te zijn en is Omar nu ergens anders werkzaam. Morgen reizen we de hele dag af naar Bansang en daar gaan we zelf met die beste man (regio director) praten om het verhaal duidelijk te krijgen. Maar zoals Omar zegt: 'wij doen dit niet voor hem, maar voor de mensen in Brikama Ba'. Ook ontmoeten we Omar aanstaande donderdag in Bansang. Vanuit hem hopen we dan ook meer duidelijkheid te krijgen.
Yankuba heeft al onze spullen van het schip opgeslagen in Bintous winkel. Hij regelt een vrachtwagen en zelfs mensen die de vrachtwagen voor ons inpakken! Deze wordt donderdag naar het binnenland gereden zodat wij vrijdagochtend meteen fanatiek aan het werk kunnen met alle spulletjes. Donderdag gaan wij zelf de school in Bansang bezoeken! Als het eventjes allemaal meezit gaan we daar een soort trial doen met wondzorg (van de wondverpleegkundige van het MST heb ik nog een hele doos kerlix meegekregen!) en we krijgen nogmaals een rondleiding. Ik ben heel benieuwd, wil iedereen zo graag weer zien! Ook hebben we een tas met voetbalshirtjes meegenomen, deze willen we doneren aan de school.
We hopen dat alles een beetje meezit! Maarjah, het blijft natuurlijk wel afrika!

Iedereen hartstikke bedankt voor alle leuke en positieve berichten! Bij terugkomst van Brikama Ba/Bansang zal ik proberen een nieuw reisverslag te plaatsen!

Liefs Ruth en natuurlijk de rest van de groep! Beja, Susan, Anniek, Ilse en Marielle

• 14 Februari 2012 - 12:32

Charel:

Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Heel veel plezier daar! Groetjes vanaf het van Heekplein

• 14 Februari 2012 - 16:22

Papa:

Fijn dat jullie goed zijn overgekomen en de spullen ook, doe iedereen die wij kennen de groetjes van ons, nu maar hard aan het werk, en een fijne tijd daar.

• 14 Februari 2012 - 18:23

Lidy Lammertink:

Veel succes daar,'k hoop veel positieve berichten van jullie te lezen.Groeten(vooral voor Susan)

• 14 Februari 2012 - 21:15

Jennie:

Veel plezier en doe je best.
    Groetjes Jennie

• 15 Februari 2012 - 10:16

Nicolien Kemper:

Hey lieve dames! Wat fijn om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad! Ik wens jullie heel veel succes de komende week en hoop dat jullie gauw echt aan de slag kunnen gaan!
    Geniet ervan! Liefs Nicolien

• 15 Februari 2012 - 20:02

Danielle Visscher:

Leuk om jullie verslag te lezen! Succes verder en vooral genieten van deze bijzondere tijd!!

groetjes Daniëlle Visscher (fam van Susan)

• 16 Februari 2012 - 12:25

Gerda J:

Hoi luitjes geweldig dat jullie dit doen en wat zal het een voldoening geven geniet en kom veilig terug.

Groetjes uit het koude Holland Gerda.

• 16 Februari 2012 - 20:43

Kitty-tantevanSusan:

Hallo allemaal, wat een leuk verslag al weer, zo vol enthousiasme! Goed hoor! Succes allemaal en ook nog een beetje genieten hè! Voor je het weet is het weer voorbij. Liefs van Samir & Kitty

• 19 Februari 2012 - 18:40

Suzan:

Hoi, mooi dat de reis goed is gegaag en wat supergaaf dat al t spul ook goed is aangekoemn! Nog een hele fijne tijd daarb en ik blijf je volgen! xx Suzan