Amsterdam Dakar Challenge - Reisverslag uit Bakau, Gambia van Ruth Kamphuis - WaarBenJij.nu Amsterdam Dakar Challenge - Reisverslag uit Bakau, Gambia van Ruth Kamphuis - WaarBenJij.nu

Amsterdam Dakar Challenge

Door: Ruth Kamphuis

Blijf op de hoogte en volg Ruth

06 Juni 2013 | Gambia, Bakau

Beste mensen,

In November gaan papa en ik de uitdaging aan om ruim 7000 km te rijden met de Amsterdam Dakar Challenge! Vanaf Dakar gaan we door naar Gambia, een land dat ons natuurlijk niet onbekend is..
De bedoeling van dit hele spektakel is dat we met een oude auto rijden (die het op elk moment kan begeven) en dat het wat oplevert voor het goede doel. Natuurlijk ook dat we als vader-dochter deze uitdaging aan gaan!

Dit is niet de Parijs-Dakar rally, maar een challenge. We rijden niet op snelheid, het is juist de uitdaging om er te komen. Als we aankomen wordt in Gambia de auto geveild. Auto's leveren daar schijnbaar nog aardig wat op.. De opbrengst van deze veiling is voor het goede doel! De challenge is 'unsupported', dit betekent dat we op eigen risico rijden en zelf verantwoordelijk zijn voor het voltooien van de reis. We krijgen geen begeleiding vanuit de organisatie. Maar gelukkig worden we wel, op afstand, ondersteund! Verder rijden we nooit alleen, en we rijden de belangrijke stukken met alle teams samen. We hebben een 4x4 auto zodat we de 'extreme challenge' kunnen gaan rijden! Op bepaalde momenten verlaten we de wegen gaan we de woestijn in. Kortom, het wordt een echte uitdaging!

De auto die we hebben voor deze reis is een lange uitvoering van de Nissan Patrol uit '86. We hebben en gokje gewaagd, maar dat hoort natuurlijk bij de challenge. Het is de bedoeling dat de auto nog 'gepimpt' gaat worden met reclame stickers van sponsoren, een imperiaal en de nodige reserve-onderdelen. We hoeven ons dus nog niet te vervelen.

Het goede doel waar we voor gaan rijden is SKB4Gambia. Vanuit deze stichting gaat een medisch team naar Gambia toe om te opereren. Vorig jaar was dit een groot succes. Ze hebben zelfs een klein meisje uit Gambia naar Nederland gehaald om hier te opereren. Dit jaar zullen ze zich richten op brandwonden en naast het uitvoeren van operaties geven ze ook scholingen. Omdat ik uit eigen ervaring weet hoe het er aan toe gaat in de Gambiaanse ziekenhuizen weet ik dat dit doel ontzettend belangrijk is voor de mensen in Gambia!
Daarnaast wordt dit de 10e editie van de Amsterdam-Dakar Challenge en ook de organisatie is bezig met een geweldig project! Hoe en wat dit precies is blijft nog even een verrassing..

Om challenge te kunnen rijden hebben we natuurlijk wel een beetje steun nodig van de mensen om ons heen! Dus lieve vrienden en familie, indien mogelijk help ons een beetje op weg! We zoeken nog de nodige sponsoren (bedrijven die een mooie reclamesticker op onze auto mogen plakken), evt auto-onderdelen of andere 'kampeerspullen', tips om een beetje onder de aandacht te komen, en natuurlijk financiële bijdragen voor de auto en de reis.. (rekening nummer: 3464.541.037)
Door ons te steunen wordt het goede doel dus indirect gesteund. Wij hebben eerst de middelen nodig om er te komen, en als we er zijn wordt de auto geveild en de opbrengst geschonken aan het goede doel. Alle hulp en ondersteuning is welkom!:)

We krijgen ontzettend veel leuke reacties van allerlei mensen. Via deze weg willen we iedereen op de hoogte houden van de vorderingen rondom dit project.

Groetjes van Ruth en natuurlijk ook van Hans Kamphuis